Specialsidor

lördag 1 november 2014

Den mörka hösten kräver lite färg!

Inventerade mitt garnförråd lite snabbt och insåg att jag har sjukt mycket garn av en viss sort, ett tunt bomullsgarn som jag köpt på Stoff & Stil. De har mängdrabatt på sina garner, så det är lätt att plocka på sig fler än man kanske behöver... Hur som helst, något ska jag väl använda dessa garnnystan till tänkte jag och så blev det lite rutor, föga förvånande kanske? Rutorna är små, 5,5 x 5,5 cm.

Jag tänkte helt enkelt virka en massa rutor i olika färger, med gult i mitten på varje. Sedan fogar jag ihop dem till något. Vad det blir beror på hur långt jag hinner, orkar och vad garnet räcker till. Detta får väl bli ett flerårsprojekt antar jag, men det gör ju inget. Något ska man ju pyssla med. Kanske kan det bli ett överkast att ge bort till någon?

Skönt att arbeta med lite färgglada garner,
som omväxling till det svarta och beiga som annars ligger i händerna för tillfället... ;-)

2 kommentarer:

  1. Flitiga fingrar som vanligt! Dom där blir ju vem som helst glad att få!

    SvaraRadera
  2. Det fick bli några nystan till, så nu har jag många färger, det kommer att bli en härlig blandning! :-)

    SvaraRadera