Specialsidor

lördag 21 februari 2015

Nya idéer

Nu har jag blivit sugen på att virka igen. Det har varit lite tunt ett tag på den fronten. Men det är väl lika bra tänker jag, att jag håller upp då och då och samlar idéer.

Idéerna den här gången består i att jag ska virka korgar i olika storlekar till köket i vår nya lägenhet. Jag tänker mig att man kan ha det som brödkorgar, fruktkorgar eller vad vi än vill lägga i dem. Kommer att passa bra både på köksön och matbordet. Maken tror dock att vissa individer i vårt hem kommer att vilja ligga i en av dem... Vi får väl se till att fylla korgarna med annat innan katterna fyller dem med sig själva. :-)

Lite mer än halvvägs. Planerar att göra handtag också.

2 kommentarer:

  1. Dä va' en bra idé! som Filip sa....
    Det blir ju jättefint och personligt i ert nya kök.
    Den på bilden ser ju väldigt bra ut!

    SvaraRadera
  2. Tack! Som du kan se av det senaste inlägget så blev det som det blev... :-) Ska göra enfärgade korgar istället. Kanske fodra insidan med något roligt tyg, dock inte över kanten som jag gjorde med denna. Återkommer med resultat.

    SvaraRadera