Specialsidor

söndag 22 mars 2015

Zick zack är roligt att virka!

Just nu virkar jag på en färgglad skapelse, möjligen inspirerad av färgkartan till väggfärgen vi ska välja i nya lägenheten. Min plan är att det ska bli en badrumsmatta till gästtoaletten. Jag hade lite garn kvar i mina gömmor och i mitt minne var garnet tjockare än vad det var i verkligheten. Så det blir en ganska tunn matta, men det ska nog funka ändå.

Jag funderar på att rama in den med en kantbård, men ännu inte säker på det. Inte heller vilken färg jag i såna fall skulle använda mig av till kanten. Det var lite synd att jag inte hade någon slags grön färg hemma av garnet, för det är ljusgröna väggar på toan. Jaja, vi får se vad det blir av det.


2 kommentarer:

  1. Snygga mattor du har gjort! Fodra med halkskydd så håller de formen och glider inte så lätt (ev. ett bra tips?)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, jag har också tänkt på halkskydd. Det får man nog ha på den här mattan i alla fall. Den andra, runda, är så tung, så den håller sig på plats. Den används redan och är riktigt skön att stå på.

    SvaraRadera