Specialsidor

söndag 10 maj 2015

Ett nytt, stort projekt

Jag blev plötsligt sugen på något stort projekt. Dessutom har vårt sängöverkast krympt och blivit lite för litet nu när vi har köpt bredare säng. Så varför inte virka ett sängöverkast? Stort... ja, det kan man ju säga utan att överdriva.

Jag provade på att virka ellipsmönster och tyckte det var roligt, så det får bli ett sådant. Jag har valt ett billigt akrylgarn, hittade ett (Järbo Lady) för 18:-/nystan på nätet, jag tycker det duger alldeles utmärkt till ett överkast.

Så här långt har jag kommit (dubbelvikt på bilden) och det är lååååångt kvar. Men det får ta den tid det tar.

Två grå nyanser och en vit, samt bottenfärgen brunbeige.
Det kommer att passa bra i vårt sovrum.



2 kommentarer:

  1. OJ! Det där blir kanonsnyggt! Fina färger och snyggt vågigt mönster.
    Vilket hästjobb!

    SvaraRadera
  2. Ja, det lär inte bli färdigt i första taget, men det är ganska roligt att virka detta mönster. Tar man en eller två rader då och då så... :-)

    SvaraRadera