Specialsidor

lördag 25 januari 2014

Amigurumin nästan klar

Nu har jag gjort färdigt del 4 av mönstret och ligger i fas. Nog skulle man kunna färdigställa själv vid det här laget, men jag väntar tills nästa torsdag då förmodligen sista delen av mönstret publiceras. Det här är ju faktiskt riktigt kul!

Jag tänkte försöka virka små möss till kissarna också. Jag var på Stoff & Stil idag och hittade bl.a. små bjällror. Tänkte stoppa in en sån i mössen, så att det låter lite när de jagar dem. Fast egentligen räcker det att slänga ner en garnbanderoll eller ett hopskrynklat kvitto på golvet, det är jätteroligt att leka med!


Surfade runt lite och fick tipset att köpa billigaste IKEA-kudden, slakta den och använda stoppningen till amigurumin. Jäkligt bra tips alltså! Kudden kostade 12:- och jag har bara använt ett litet hörn av den. En påse med ungefär lika mycket fyllning kostade 79:- på Panduro. Inga stora pengar, men många bäckar små...

1 kommentar:

  1. Det ser kul ut. Tipset var verkligen "fyndigt". Du är ju så händig som kan få figurerna att bli så jämna och fina.

    SvaraRadera