Specialsidor

onsdag 22 januari 2014

En utmaning rikare

Nu har jag gett mig in på något som jag inte gjort förut, nämligen att virka amigurumi. Alltså att virka små (eller stora) figurer som man stoppar med fyllning. Jag har tyckt att det verkar så oerhört pilligt att virka dessa små figurer - jag är ju mest förtjust i att virka rutor av någon anledning. Men livet ska ge lite utmaningar ibland och kommer utmaningarna inte självmant så får jag komma till utmaningarna!

Jag brukar surfa runt på sajten iFokus och blev medlem på Amigurumi iFokus. Där var det startat en tråd där man kan vara med i en "Mysterie virk-a-long". Går ut på att man får en del av mönstret varje vecka tills man har gjort hela figuren. Alla har möjlighet att göra sin egen tolkning och det lär bli olika resultat eftersom alla troligtvis väljer olika färger och material. Det tyckte jag lät roligt, så jag har börjat med figuren ikväll. Ligger lite efter, virk-a-long:en startade i början av januari och varje torsdag kommer det en ny del av mönstret.

Så här långt har jag kommit nu. Två... ben? Eller är det tentakler till en snigel? :)


Det är inte utan att jag tycker att det här var lite roligt i alla fall. Ska helt klart fortsätta tills figuren är klar. Fortsättning följer väl då kan man tänka.

2 kommentarer:

  1. Det första jag tänkte på var duktyngder till trädgårdsbordet ...

    SvaraRadera
  2. Bra idé! Kanske kan göra nåt sånt också.

    SvaraRadera