Specialsidor

onsdag 21 maj 2014

Brickbandet växer fram

Än en gång har farmors gamla virkböcker kommit till användning. Jag knyckte en del av ett mönster till den här koftan.


Och så börjar det växa fram ett brickband som är lagom brett. Jag har haft lite svårt att hitta ett mönster där jag kan använda Biancagarnet jag köpt utan att det blir för brett band. Det här blir precis som jag tänkt mig.


Brickan jag ska använda bandet till är denna, designad av min gamla klasskompis Magnus Häglund för Gotlands Museum.



9 kommentarer:

  1. Vad bra att virkböckerna inte gick i sopsäcken!
    Svart brickband passar ju fint till Magnus jättesnygga bricka!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var jättebra!
    Funderar på att sätta ett tyg bakom banden, så att mönstret syns ordentligt. Men vi får se. Rätt roligt och det går rätt snabbt att virka, trots att garnet är tunt.

    SvaraRadera
  3. Hur gjorde du brickbandet skulle gärna få beskrivningen

    SvaraRadera
  4. Jag använde mig av en del av mönstret på bilden högst upp. Det hittade jag i en gammal virkbok. Vid tillfälle kan jag skriva ner mönstret bara på den delen jag använde till brickbandet. Kan dock inte lova när det blir. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bok. Ja när du får tid vore det kul att få beskrivningen

      Radera
    2. Hej! Nu har jag publicerat ett mönster på bloggen, i nytt inlägg. Hoppas du får nytta av det! :-)

      Radera
  5. Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Klart jag vill puffa för din snygga bricka! Och allt annat snyggt du gör. :-)

      Radera