Specialsidor

söndag 27 juli 2014

En ny fix idé

Jag har fått en fix idé och en oerhörd lust att knyta en ryamatta! Jag har aldrig gjort det, men det verkar så himla roligt! Man kan ju göra vilka mönster man vill och gå loss på färger som man vill. Jag fick ännu mer lust när jag såg den här informativa videon på YouTube, en kille som knyter en matta med ett Nintendomönster från en bild han hittat på nätet. Ser ju enkelt ut!

Själv har jag lust att göra en matta med något mönster av Kaffe Fassett. Kanske något av dessa, fast med andra färger. Jag vill ju gärna att mattan ska passa in här hemma.



Att köpa ryabotten är en dyr historia. Hade jag haft en vävstol hade jag kunnat väva den själv och knyta samtidigt, men det är å andra sidan ett jäkla jobb innan väven är uppsatt och man kan börja väva. Dessutom förmodligen lika dyrt som att köpa färdig. Jag kollade på nätet och det enda stället jag kan hitta där man kan köpa nytillverkad ryabotten är på Svensk Hemslöjd, där 1 meter på 120 cm bredd kostar 850:-. Därför letade jag på Tradera och hittade faktiskt en färdig ryabotten, 120x150 cm, där utropspriset var 250:-. Ser gammal ut, men oanvänd och fräsch. Så jag har lagt ett bud. Vi får hoppas att jag vinner auktionen och att priset inte går upp för mycket. Sedan är det bara att börja planera garn, färger och mönster. Jisses, vad jag är sugen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar