Specialsidor

lördag 23 januari 2016

Fuskolle, ett sidoprojekt

För någon vecka sedan blev jag plötsligt jättesugen på att försöka sticka något igen. Det var minst 20 år sedan jag stickade senast. Jag har väl aldrig riktigt varit någon stjärna på stickning, men har avverkat en del babykläder och tröjor till mig själv, så visst kan jag.

Jag ville göra något som jag har användning av och då föll valet på något som jag saknat många gånger när jag har varit ute i kylan. Nämligen en halskrage, som jag tycker är mer praktisk än en halsduk som man måste vira flera varv och bara känns "bylsig". Hittade ett bra och ganska enkelt mönster här. Perfekt för en som inte är så van att virka och som inte äger ett par rundstickor. För övrigt, om man söker på nätet så hittar man nästan bara mönster där det krävs rundstickor nuförtiden. Får nog ta och införskaffa några sådana om jag ska fortsätta sticka.

Så här blev den i alla fall, kragen. Jag är jättenöjd!


2 kommentarer:

  1. Den ser ju jättefin ut!, Jämn och fin stickning.
    Är det det svarta ullgarnet från Yllet?

    SvaraRadera
  2. Japp, det är det garnet. Och nu försöker jag att sticka en tröja, dock vet jag inte ännu om garnet kommer att räcka, hoppas det - för jag har ju rätt mycket garn. Stickar dock med dubbelt. Kanske får bli röda ärmar... Eller så hittar jag på någon annan lösning. :-)

    SvaraRadera