Specialsidor

måndag 31 mars 2014

Ännu en väska till samlingen

Äntligen har jag fått färdigt den blommiga väskan. Jag fick fundera ett tag på om jag skulle ha axelremmar eller handtag, och hur de skulle se ut. För ett tag sedan fick jag några gamla virkböcker från 70-talet som mamma hade rensat ut från brygghusloftet, de hade varit min farmors. I en av dessa böcker hittade jag de perfekta handtagen till min väska! Inte var de svåra att virka heller. Mycket nöjd med resultatet.

Det är handtagen från den randiga väskan jag har knyckt.

Jag tackar 70-talet och farmor för tipset!


2 kommentarer:

  1. Kul att de gamla virktidningarna kommit till användning, där kan man hitta
    små guldkorn. Ännu en fin väska!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, jag har hittat några spetsband att eventuellt prova på också, när andan faller på.

    SvaraRadera