Specialsidor

torsdag 13 mars 2014

En nyhet i maskinparken

Äntligen har jag en symaskin som fungerar! Igår testade jag den för första gången och det var en fröjd att sy med den. Tyst, smidig och smart. Nu är jag inte världsbäst på att sy, men allt blir så mycket enklare med en maskin som gör jobbet utan gnissel och trassel.



Och eftersom jag tyckte det gick så bra, så fiskade jag upp ett gammalt ofärdigt projekt ur kistan och färdigställde ett foder till en väska jag virkat. Särskilt nöjd är jag med att jag fick till en dragkedja på toppen, så att man får lite mer skydd för grejerna. Kan säga att det låg en hel del tankemöda och pyssel bakom detta. Tänk om jag vore lika kreativ vad det gäller att hantera tyg som jag är med att hantera garn. Nåja, nu är det bara någon form av axelremmar kvar att fixa.


1 kommentar:

  1. Vad underbart med en maskin som gör som man vill.
    Jag har en som inte lyder alla gånger! Ännu en snygg väska
    i fräscha färger!

    SvaraRadera