Specialsidor

söndag 29 juni 2014

Oj, oj, här är det mycket på gång samtidigt

Jag har ganska många projekt i gång/på gång/nyss avslutade:



I senaste numret av Inside Crochet såg jag en bild där man gjort tavlor av dukar. En sådan här duk fastlimmad på en vit bakgrundsplatta, cirka 40 x 40 cm, är planen. Jag håller på med en duk till, vi får se vilka jag använder. Färgerna är anpassade till sovrummet. Blir tavlorna bra sätter vi upp dem. Blir de fula får jag skänka bort till någon som behöver smycka ut sin lekstuga eller något...



Ett brickband är färdigt och jag har börjat på det andra. Lite segt är det även om det går rätt fort. Tycker helt enkelt inte det är så roligt att virka med tunnare garn, och nål. Men det har jag säkert skrivit förut. Hur som helst, det blir nog bra när det blir färdigt.



Ibland kan jag ju bara inte låta bli att köpa garn. Detta är det senaste inköpet, ett härligt bomullsgarn. Jag vill göra något med dessa ljusa garner ihop. Förhoppningsvis hittar jag något bra projekt att sätta tänderna i, inspiration finns det gott om både i tidningar och på nätet.



Så här långt har jag kommit på det som ska bli en halsduk till nästa vinter. Detta är ett jättemjukt och skönt garn, Cotton Merino, en blandning av ull och bomull. Den här halsduken inbillar jag mig kommer att bli fin till min blåa ullkappa eller regnkappa och mina röda gummistövlar. Jag är ju sjukt förtjust i randigt, så egentligen skulle jag förbjuda mig själv att virka något randigt plagg att ha på mig, men jag kunde inte stå emot impulsen när jag såg de här färgerna ihop. Men jag har börjat tänka att jag kanske bara ska stå för att jag gillar randigt...? Vem bryr sig egentligen?



Ja, och så något färdigställt till sist. Det fick bli en blå kant runt omkring filten, därmed fick den vara klar. Man ska inte överarbeta saker heller ju. Jag hade någon liten idé om något annat, men den idén får ligga och mogna lite i bakhuvudet i såna fall, eller tills något slags behov uppstår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar