Specialsidor

lördag 21 juni 2014

Vårt hem är rustat för kuddkrig

En perfekt midsommardagsaktivitet, att göra färdigt kudden. För någon helg sedan inhandlade jag en lekmatta för 89 kronor på Biltema. Perfekt att nåla upp sina alster på för att kunna pressa dem till rätt form. Också bra att kunna bygga ihop till lagom storlek. Och så kan man hoppa hage också om man vill. :-)


Köpte också en rulle rutat mönsterpapper så det skulle bli lättare att nåla upp rakt. Det funkade perfekt, nålade upp ganska stramt eftersom det hade dragit ihop sig ganska mycket.


Lite torktid på det och sedan var det bara att ta en gammal huvudkudde från gömmorna och stoppa i och sy ihop.


Tyget till bakstycket köpte jag också för någon helg sedan på Stoff & Stil. Ett stadigt tyg, tror det möjligen är ett möbeltyg, i samma cerise färg som några av rutorna. I den där affären hittar man alltid något som passar! Och lite till...


På det stora hela är jag nöjd. Rutorna blev lite skeva, men jag inbillar mig att det är lite charmigt när det ser hemgjort ut...


2 kommentarer:

  1. Jättefin kudde! Vilka bra knep du kommer på när du "hantverkar"!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, men en del idéer knycker jag från nätet. Man behöver ju inte uppfinna hjulet själv hela tiden. :-)

    SvaraRadera