Specialsidor

lördag 16 augusti 2014

Arbete pågår

Några bilder från de senaste dagarna/kvällarna.

Första knutarna knutna. Jippi!

Naturligtvis himla spännande för vissa individer här hemma att vara med där det händer...

Fast vissa tycker det är mysigare att ligga i den nya "kojan" under soffbordet.

Två rader blått knutna.

Det växer fram. Jag längtar tills jag får lägga till fler färger.

Det blir lite knutet varje dag, och det är helt enkelt skitkul!

Jag får rita upp mönstret efter hand, så att jag kan hålla hyfsat runda linjer.
Chansen att få det att se ut exakt som på ursprungsbilden är inte så stor, men det blir nog bra ändå.






3 kommentarer:

  1. Wow, du är verkligen superduktig. Ska bli spännande att se resultatet :)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att bli en tjock och fin matta! Färgerna verkar lite melerade och det gör väl att det blir lite mjukare färgtoner, snyggt. Du får kanske träningsvärk i fingrarna?

    SvaraRadera
  3. Tack Ann-Marie! Jag är själv spänd på resultatet, det är hur häftigt som helst att se mönstret växa fram.

    Guneng: Ja, mattan blir ganska tjock, använder en tråd av varje färg och garnet är ganska tjockt. Melerat blir bra. Färgerna återges lite dåligt på fotona, det smälter ihop bättre i verkligheten. Hade jag valt bara en färg till varje fält hade det blivit alldeles för statiskt - hade inte blivit snyggt.

    Jag får inte direkt träningsvärk men jag blir öm i fingertopparna. Det är det dock värt! :-)

    SvaraRadera