Specialsidor

lördag 16 november 2013

Ett projekt mindre

Idag har jag färdigställt ett annat projekt. För något år sedan gjorde jag den blåa kudden och rutorna var så himla roliga att virka. Jag hade dessutom en gammal blå duk som jag aldrig använde och som jag kunde använda som bakstycke. Kudden visade sig passa så himla bra i vårt sovrum (det visste jag ju inte när jag gjorde den, eftersom maken och jag inte hade träffats ännu vid den tiden).


Nu hade jag lite överblivet garn i två grå nyanser som jag inte hade någon plan för. Det bidde en kudde. Hittade ett fint ylletyg som jag använde som bakstycke och eftersom jag är "kuddoman" så hade jag en gammal dunkudde med avtagbart överdrag som jag kunde använda som innerkudde. Jag är väldigt nöjd med den här också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar