Specialsidor

fredag 8 november 2013

Ragdoll

Jag börjar rakt av bara, rätt in i nuet. Det som har varit största hindret för att börja blogga igen är nästan den där förklaringen. Varför starta en ny blogg? Vad ska den handla om? Vad har hänt sen sist?

Vi struntar i det tycker jag.

Och så kan jag berätta att i morgon ska vi åka och titta på kattungar. Ända upp till Skummeslövsstrand ska vi åka. Ja, alltså, det tar ju bara en timme eller så, inte långt alls egentligen. Som från Visby till Burgsvik ungefär, fast längre. Vi har haft kontakt med flera olika uppfödare av rasen Ragdoll de senaste månaderna. Och det är först nu som det börjar födas kullar som passar oss tidsmässigt. Nu har vi hittat en uppfödare som har kattungar, 5 veckor gamla. Lagom stora för besök.

Hur har jag nu fått maken med på den här idén tänker vän av ordning säkert. Men det har inte krävts någon övertalningskampanj här faktiskt. Min man är en sann djurvän och är lika sugen som jag på att ha två kissar här hemma. Ja, för vi ska ha två. Så att de får sällskap av varandra när vi är borta på dagarna. Två stora, mysiga, lurviga, keliga ragdolls. Den som är nyfiken på vad det är för katter kan gå in här. Vi får väl se vad morgondagen bjuder på. Det ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar