Specialsidor

måndag 25 november 2013

Rensar tunnan


Ibland är det skönt att ta hand om rester. Att "rensa ur", och göra plats för nya saker. Nya garner i det här fallet. Jag hade en del rester av den gamla sortens Drops Cotton Light, den som var så mysig att virka i jämfört med den nya kvaliteten som är helt annorlunda i textur och färger.

Rensade tunnan på detta garn och har kommit en bit på väg på en blivande stor kudde/dyna, som jag tänkte att katterna kanske skulle gilla att ligga på. Funderar på att fylla kudden med små kulor eller något som gör att den är lite anpassningsbar, att katterna kan sjunka ner i den liksom. Ska försöka hitta något bra tyg att ha som botten, ett tyg som inte drar åt sig en massa hår och damm från golvet. Vi får väl se hur resultatet blir, kanske har jag påbörjat ännu ett projekt som kommer att bli liggande... Kanske blir det helt sonika en ny badrumsmatta...

I en sån här tunna förvarar jag mina garnrester. Den är redan full...


Och i en sån här förvarar jag mina pågående projekt. Den är också full...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar