Specialsidor

fredag 15 november 2013

Man vill ju ha något för händer när tv-rutan är grön

När det är fotboll på tv känner jag ofta att det rycker i fingrarna efter att ha något att pyssla med. Kanske är det dags att ta fram något av projekten som ligger och väntar på att bli färdigställda, som lilla rutan som bidde en halv filt?



Virkas med tunt bomullsgarn så att det ska ta riiiiiktigt lång tid att göra den färdig (det vill säga, lagom lång tid för att jag ska hinna tröttna på vägen...).



Förresten vet jag inte hur den ska bli när den är färdig, och såna projekt kan ställa till med vissa problem. Det visade sig att det rosa garnet jag hade köpt på Stoff & Stil hade bytt färg radikalt sedan senast jag var och köpte det. Numera hade färgnumret en helt annan nyans, mycket ljusare. Visst kan det vara olika på färgbad ibland, men det här var en helt ny färg. Ja ja, så blir det när man köper billigt garn. Och eftersom jag hade kommit rätt långt på filten ville jag inte kasta den i sjön, så jag fick tänka om. Jag gör några varv med ljusare rosa färg och sedan några varv med ännu ljusare rosa färg. Tills jag inte orkar längre. Då får det vara nog, och den får vara färdig. Grejen med den här filten är att den kommer passa så bra i vår soffa, hängandes någonstans över ett ryggstöd. Som sagt, kul när man gör något som blir använt.

2 kommentarer:

  1. Som din mormor alltid sa: Man måste alltid ha något för händer annars känner man sig onyttig ...

    SvaraRadera
  2. Ja, och där blev det en del producerat också. Här går det ryckvis...

    SvaraRadera